• Modny powrót do natury

    Na światowych rynkach mody duże zmiany, które stały się nieuniknione wraz z nadejściem technologicznej rewolucji. To co dziś jest trendy już kolejnego sezonu może być passé. Ta dynamika zmian nie ominęła również znanych marek, które aby przetrwać w nowej rzeczywistości muszą na nowo powrócić do źródła swojego sukcesu i dostosować go do aktualnie panujących trendów. To w końcu naturalna kolej rzeczy.


    Romantyczne powroty

    Do łask ponownie wraca moda lat 80-tych i 90-tych. Styl retro, który widoczny jest w kolekcjach znanych domów mody to nic innego jak romantyczne wspomnienia czasów prosperity na rynku mody, która po raz kolejny zatoczyła koło. Ale czy tym razem zabieg ten okaże się trafiony? Niewykluczone. Należy jednak pamiętać, że największa grupa odbiorców markowej odzieży i akcesoriów to osoby młode, które słabo pamiętają tamten okres, lub nie pamiętają go w ogóle. Dawno ikony takie jak Caludia Shiffer, Cindy Crawford czy Linda Evangelista nie są znane młodym konsumentom. A więc czyżby marki starały się pobudzić do zakupów swoich stałych klientów?


     Globalizacja mody

    W czasach wszechobecnego internetu markom i projektantom ciężko jest zaskoczyć dzisiejszego konsumenta, który za pomocą kilku kliknięć w komputerze może wybrać się na zakupy do butiku internetowego w Nowym Jorku, Paryżu czy Berlinie. Internet spowodował również, że mamy dużo różnych kopii najciekawszych fasonów. Torebka, która dziś stanie się obiektem pożądania, jutro już znajdzie się w kolekcji wielu innych firm. To tylko pokazuje jak trudno jest się przebić w tym coraz bardziej wymagającym rynku. Ale ma to również swoje plusy. Do łask wraca moda na młodych i niszowych twórców, którzy zazwyczaj mają więcej odwagi i szaleństwa by wyjść ponad schematy panujące w branży od dziesięcioleci. W Polsce takich przykładów mamy kilka. Marka Goshico zaistniała dzięki swoim filcowym torebkom z kolei młoda projektantka Alexandra K dzięki swym wegańskim projektom rozwija sprzedaż na całym świecie.


    Mniej znaczy więcej

    Dziś aby przetrwać na rynku mody trzeba tworzyć perfekcyjne produkty, odznaczające się najwyższą jakością. Spoglądając w kierunku największych domów mody widzimy również, że minimalizm to często klucz do sukcesu. Bez zbędnego przepychu, ostentacji i nadmiernego logowania. Liczy się jakość i prostota formy. Ten trend wydaje się być bardziej trwały i zgodny z potrzebami aktualnych konsumentów. Takie tematy jak slow life, capsule wardrobe czy filozofia Hygge już od wielu lat pasjonują młodych ludzi, którzy pragną wybrać życie w opozycji do wszechogarniającej pogoni za pieniądzem i złudnym poczuciem szczęścia.

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial